10 handigheden over hoe de crisis goed door te komen en die je blij zullen maken!

Crisis

CrisisIedere crisis biedt ook kansen. In eerste instantie kun je zelf in een depressie komen nu je omzet gaat dalen.

Maar we zitten in een overgang van businesscultuur die versneld wordt door deze Corona crisis. Traditioneel is het zo dat wanneer je kunt innoveren tijdens een crisis dat je daarmee de fundering legt voor een nieuwe groeifase van je bedrijf. Wat zijn jouw kansen?

  1. Contact houden met je klanten  wordt meer digitaal. Nu het lastig is om groepen toe te spreken in levende lijve, wordt je communicatie via de Social Media steeds belangrijker. Door je Microblogs op orde te hebben blijf je ‘top of mind’.
  2. Meetings houden worden meer virtueel! Online ‘face to face’ meetings worden de norm in plaats van uitzonderingen. Op het scherm kom je echter anders over dan in het echt dus besteedt aandacht aan hoe je over komt. Het is echt belangrijk voor je effectiviteit. Doe dit en je zult je positief kunnen onderscheiden.
  3. Het Onderwijs wordt meer virtueel. Nu we massaal bewijzen dat educatie ook op afstand kan zullen de onderwijsmethoden zich geleidelijk gaan aanpassen. Geweldige kansen voor iedereen die in AR/VR en video investeert met een onderwijsaanpak. Na deze crisis realiseert iedereen zich dat onderwijs anders, individueler kan en goedkoper met een hogere kwaliteit.
  4. Webshops worden meer belangrijk. Voor alle fysieke winkels en restaurants worden webshops belangrijk om toch door te kunnen gaan met hun business. Iedereen die nu vast zit denkt na over hoe een online variant te ontwikkelen om toch omzet te genereren. Denk na hoe jij hier je voordeel mee kunt doen.
  5. Websites worden nog meer belangrijk als onderdeel van je identiteit. Omdat alles veel meer virtueel zal gaan wordt je website steeds belangrijker. Ook zullen mensen vluchtiger informatie gaan verwerken vanwege het grote digitale aanbod, dus de nadruk komt steeds meer op die van ‘first impressions’. Een goede indruk is het halve werk. Het is nu een goede tijd om er aan te werken.
  6. Geautomatiseerde verkooptrechters worden steeds meer belangrijk. Omdat straks meer business via jouw website gaat lopen worden de verkooptrechters bedenken en bouwen een belangrijk onderdeel van jouw commerciële werk. De ‘tone of voice’ die je gebruikt in de trechters zal bepalen, of de klant wel gaat kopen, of niet.
  7. Video’s worden meer belangrijk als onderdeel van jouw informatievoorziening en dienstverlening. Je kunt nieuwe service producten gaan aanbieden in de vorm van videotrainingen en/of workshops. In combinatie met jouw verkooptrechters kun je jouw omzet gaan automatiseren.
  8. Bezorging van goederen wordt meer belangrijk, zowel naar bedrijven als naar particulieren. Je kunt zelf diensten hiervoor ontwikkelen en/of leren hoe dat voor jou kan werken. Je kunt jezelf trainen in eigen merchandise producten verkopen en leveren.
  9. Nieuwe vaardigheden leren via online trainingen wordt steeds belangrijker. Ontwikkel je eigen online videotraining programma en je kunt passief inkomen genereren. Die kun je zowel goedkoop voor de massa als duurder en dan exclusief maken. Bedenk wat bij jou past en ontwikkel het.
  10. Affiliate marketing wordt een mooie aanvullende bron van inkomsten. Leer hoe dat moet en ontwikkel een affiliate aanbod rond jouw Merk.

Al deze ontwikkelingen bieden vele kansen om met je bedrijf te groeien in een nieuwe richting. Gebruik deze tijd om je bedrijf klaar te maken voor de toekomst! Wil je er eens vrijblijvend over praten?

Meld je aan voor een gratis gesprek:

PS deze blog over de crisis is in 15 minuten geschreven. Wil je dat ook leren? Klik hier om te weten hoe je dat zelf kunt doen.

Leave a Reply