Hoe bouw je een geloofwaardig ‘Glamour Brand’?

Glamour Brand

Je kunt een Social Glamour Brand worden door je innerlijke wensen naar boven te brengen en die zichtbaar te maken via de Social Media; vooral op Youtube. Daar hoef je niet eens een extravert persoon voor te zijn; als je maar iets doet wat echt bij je past.

Wanneer je besluit om passief en actief inkomen via het internet te gaan verdienen, dan is het handig wanneer je een positief opvallend imago hebt. We noemen dat een ‘Social Glamour Brand’. Dat heeft een grote aantrekkingskracht op de mensen en zij willen dan al snel tot jouw community behoren. Maar hoe begin je daarmee?

Belangrijk is om te weten wat je wilt.

Hoe moet jouw glamour beeld er uit zien? Wat wil je uitstralen? Een bekende techniek is om jezelf in te beelden over 3 jaar en wat je dan bereikt wilt hebben. Vervolgens ga je onderdelen daarvan alvast doen. Je gaat alvast je droom bezoeken en activeren.

Ook wil je op een goede manier je imago op anderen overbrengen, zonder ‘over de top’ over te komen. Daar zijn een paar handigheidjes voor.

We maken een voorbeeld van hoe het kan. We gebruiken Helena Blüm als voorbeeld. Stel we maken een Glamour Brand van haar. We geven haar als stijl mee ‘The good life’ met coaching als vak, laptop life style, relaxed, cultuur en luxe.

Maak een ‘moodboard’ van je toekomstige imago aan de hand van andere mensen die dat al bereikt hebben. Haal die aspecten eruit die je van die personen leuke vind en pas die op jezelf toe. Door er iedere dag naar te kijken en aan te werken dan zul je binnen enkele maanden al merken dat je jezelf helemaal kunt vinden in je nieuwe imago. Het gaat dan echt bij jou horen en jij bij je glamour imago!

”Maak foto’s op verschillende locaties!”

Ga alvast  de lokaties bezoeken die voor jouw in de toekomst belangrijk worden. Maak tijdens jouw bezoek er foto’s van. Verzamel ze in mapjes en kijk er regelmatig naar. Ze laten een mentale indruk achter in je onderbewustzijn en die gaat het dan normaal vinden. Je onderbewustzijn stuurt je dan daarop aan.

Glamour Brand Helena Blüm

Vervolgens ontwikkel je een gewoonte om telkens met je smartphone foto’s te maken. Gewoon telkens tussen de bedrijven door. Zo ontstaat een archief dat je kunt gebruiken bij Social Media postings en op je website. Het geeft niet dat de foto’s niet ideaal zijn; dat maakt het meer authentiek. In dit geval is een foto shoot bij een professional contraproductief. Dat soort foto’s kunnen zeker er tussendoor gebruikt worden, maar doe het niet continu.

Voorbeeld ‘Coaching’

Maak foto’s wanneer je in actie bent met een klant, hetzij 1:1 of online. Een glaasje Bubbels wanneer je een mooie opdracht afrond, doet het al gauw goed.

Glamour Brand
Glamour Brand Luxe
Glamour Brand Coaching
Business Online

Voorbeeld ‘The good Life’

Je maakt een serie op verschillende plekken waarin ‘The Good Life’ tot uitdrukking komt. Vakantie actiefoto’s doen het ook al gauw goed.

Glamour Brand
Glamour Brand Helena Blüm

Voorbeeld ‘the Laptop Life Style’

Je kunt tegenwoordig op elke plek waar er maar wifi is je werk doen. Een laptop, smartphone en een internet abonnement zijn de basis gereedschappen.

Laptop Lifestyle
Voorbeeld ‘relaxed’

Wanneer je beelden van jezelf in een ontspannen sfeer laat zien dan gaan mensen die zich aangetrokken voelen tot jou, jou volgen en je postings ‘liken’.

Glamour Brand Helena Blüm
Glamour Brand Helena Blüm
Glamour Brand Helena Blüm

Natuurlijk dien je deze foto’s in de tijd te verspreiden op de social media!

Ze eenmalig publiceren middels een posting of blog is een aardig gebaar, maar niet genoeg; het heeft geen zin als het om een Social Glamour Brand manifesteren gaat. Heb je een serie foto’s dan kun je de publicatie ervan het beste plannen in de tijd. Hootsuite is zo’n planningstool maar ook Facebook zelf staat je toe om publicaties in de tijd uit te zetten. 

Voorbeeld ‘luxe’

Luxe foto’s doen het ook altijd goed. Zeker niet als je een Glamour Brand wil gaan worden.

Glamour Brand Luxe
Glamour Brand Luxe
Glamour Brand Helena Blüm

Je kunt de foto’s gebruiken op je website en voor postings op de Social Media.

Zoals gezegd, gebruik ze meermalig maar dan met telkens een andere tekst. 

Wil je ook een plan voor jezelf maken en/of hulp bij jouw ‘Glamour Image’? Dat kan aan de hand van onze Power Branding programma’s. 

Klik hier voor een gratis strategiesessie 
en dan maken we een afspraak.

More to explorer

Digital Branding

Onze Digital Branding Mantra

Wij hebben onze eigen Digital Branding Mantra met 7 punten. Die herhalen we telkens weer en vertellen het aan alle mensen die

Share this post with your friends