Schrijf boeiende blogs binnen een kwartier!  

By 25 maart 2018september 24th, 2020Business bouwen, Groeien, Online branding, Social Media
goede blog

Volg deze stappen en je kunt in een kwartier een goede blog maken. 

Door: Benno Pieters, Digital Business Strategist 

goede blogBloggen doe je om je autoriteit te vestigen en om mensen geestelijk te stimuleren. Een autoriteit word je door je kennis te delen.  Om onthouden te worden kun je de subliminale woorden gebruiken die rechtstreeks met je onderbewustzijn communiceren. Schrijf in spreektaal, het komt beter aan en is meestal meer onderhoudend. Schrijf in de ik vorm, dan komt het over als een persoonlijke ervaring. Mensen houden ervan.  

 Een blog hoeft niet lang te zijn; het is geen artikel. Het is meer een column. De regel is tussen een halve A4 en een hele A4. Maar het is geen ijzeren wet, als je een langere blog wilt schrijven is dat ook goed. Het punt is, het hoeft niet lang te zijn om onthouden te worden. Een blog mag doorverwijzen naar andere blogs en als je dat doet dan is dat goed voor je google rankings.  


Wat zijn de stappen? 

Stap 1. De titel 

Allereerst verzin je een pakkende titel. De Telegraaf is hier een goed voorbeeld van; zij weten met hun koppen de aandacht te trekken. Een uitroepteken of een vraagteken zorgen ervoor dat het nog meer aandcht trekt; probeer het zo te gebruiken. Een getal en tips doen het ook erg goed. Mensen wil graag kort en bondig informatie opdoen dus tips doen het goed. 

Ik verzin zo’n titel meestal als ik met iets anders bezig ben dus ik schrijf ze op als ik een ingeving heb. Maar weet je het niet, kijk dan even in het nieuwsoverzicht van vandaag en neem iets als onderwerp wat je boeit of raakt.  

Voorbeeld: Vandaag verschijnt een bericht: “Twitter vertaalt automatisch tweets” op nu.nl.  

Ik maak daarvan: 

 3 tips om snel je autoriteit  wereldwijd te vestigen met vertaalde tweets! 


 Stap 2. De Kern 

 Schrijf 4-5 steekwoorden op. Die vormen het begin van je blog en sturen je gedachten. 

Voorbeeld: 

De kans
Kernregel
De hashtag
De link
Publiek 

Vervolgens ga je die verder uit werken. Van het kernwoord maak je een regel. 

Voorbeeld: 

De kans dat je wereldwijd beroemd wordt wordt mede geholpen door Twitter met hun automatische vertalingen. 

De kernregel van tweet is wat pakkend moet zijn dus denk nu ook na wat internationaal zou aanslaan. 

De hashtag is wat de aandacht trekt en wat je autoriteit vestigt. 

De link dient naar je landingpage of formulier te wijzen. Het is goed om die nu tweetalig te maken. 

Jouw publiek is nu veel groter geworden. Je kunt echt van de ‘long tail’ gebruik maken. 

Je ziet dat door van woorden een zin te maken dat er al iets van een verhaal ontstaat. Door van de zin, twee of meer zinnen te maken onstaat je blog. Heel simpel en snel dus. In ons voorbeeld: 

De kans dat je wereldwijd beroemd wordt wordt mede geholpen door Twitter met hun automatische vertalingen. Deze nieuwe mogelijkheid laat mensen overal in de wereld jouw tweet in hun eigen taal zien. Door de 3 gouden regels te volgen van een effectief tweeten te volgen kun je daar voordeel mee doen. 

De kernregel van tweet is wat pakkend moet zijn dus denk nu ook na wat internationaal zou aanslaan. Kijk op Twitter zelf en wat de tranding topics zijn. Lees wat anderen zeggen en kijk of je dat ook kunt gebruiken of op inhaken. 

De hashtag is wat de aandacht trekt en wat je autoriteit vestigt.Die dienen dus jouw reguliere hastags te zijn. Alleen nu moet je even checken of het internationaal begrepen kan worden. 

De link dient naar je landingpage of formulier te wijzen. Het is goed om die nu tweetalig te maken. Nederlands en Engels is voor algemene zaken het beste maar als je publiek ook uit Frankrijk of Duitsland komt dan kun je dat ook overwegen.  

Jouw publiek is nu veel groter geworden. Je kunt echt van de ‘long tail’ gebruik maken. Long Tail marketing is natuurlijk een van de Heilige Gralen van het internet en nu is het weer een grote stap dichtebij gekomen door deze nieuwe mogelijkheid in communicatie. 

Zo, de blog is bijna klaar. Ik had 3 tips beloofd dus dat moet ik ook doen: 

“3 tips om snel je autoriteit wereldwijd te vestigen met vertaalde tweets!” 

 De kans dat je wereldwijd beroemd wordt wordt mede geholpen door Twitter met hun automatische vertalingen. Deze nieuwe mogelijkheid laat mensen overal in de wereld jouw tweet in hun eigen taal zien. Door de 3 gouden regels te volgen van een effectief tweeten te volgen kun je daar voordeel mee doen. 

  1. De kernregel van tweet is wat pakkend moet zijn dus denk nu ook na wat internationaal zou aanslaan. Kijk op Twitter zelf en wat de tranding topics zijn. Lees wat anderen zeggen en kijk of je dat ook kunt gebruiken of op inhaken. 
  2. De hashtag is wat de aandacht trekt en wat je autoriteit vestigt.Die dienen dus jouw reguliere hastags te zijn. Alleen nu moet je even checken of het internationaal begrepen kan worden. 
  3. De link dient naar je landingpage of formulier te wijzen. Het is goed om die nu tweetalig te maken. Nederlands en Engels is voor algemene zaken het beste maar als je publiek ook uit Frankrijk of Duitsland komt dan kun je dat ook overwegen.  

Jouw publiek is nu veel groter geworden. Je kunt echt van de ‘long tail’ gebruik maken.Long Tail marketing is natuurlijk een van de Heilige Gralen van het internet en nu is het weer een grote stap dichtebij gekomen door deze nieuwe mogelijkheid in communicatie. 


Stap 3. Beeldmateriaal en emo-woorden. 

Zo, bijna klaar. Ik hoef het nu alleen nog maar leesbaarder te maken door de emotiewoorden toe te passen en nog een passend plaatje toevoegen die de sfeer van blog weergeeft: 

“3 tips om snel je autoriteit wereldwijd te vestigen met vertaalde tweets!” 

 Door Benno Pieters, Digital Business Strategist 

goede blogDe kans dat je wereldwijd snel beroemd wordt nu mede geholpen door Twitter met hun nieuwe automatische vertalingen. Deze nieuwe gratis mogelijkheid laat mensen overal in de wereld jouw autoriteit’s tweet in hun eigen taal zien. Door de 3 gouden regels te volgen van een effectief tweet te volgen kun je daar voordeel mee doen en resutltaat bereiken. 

  1. De kernregel van tweet is wat pakkend moet zijn dus denk nu ook na wat gegarandeerd internationaal zou aanslaan. Kijk op Twitter zelf en wat denieuwe trending topics zijn. Lees wat anderen zeggen wat zich bewezen heeft en kijk of je dat ook kunt gebruiken of op inhaken.
  2. De hashtag is wat snel en effectief de aandacht trekt en wat jouw autoriteit vestigt. Die dienen dus jouw reguliere bewezen hastags te zijn. Alleen nu moet je even checken of het internationaal begrepen kan worden. 
  3. De link dient naar je landingpage of formulier te wijzen om te kunnen scoren. Het is goed om die nu tweetalig te maken. Nederlands en Engels is voor algemene zaken is het beste maar als je publiek ook uit Frankrijk of Duitslad komt dan kun je dat ook overwegen.  

Jouw publiek is nu veel groter en internationaal geworden. Je kunt echt van de ‘long tail’ gebruik maken en succes boeken. Long Tail marketing is natuurlijk een van de Heilige Gralen van het internet en nu is het weer een grote stap dichtebij gekomen door deze nieuwe mogelijkheid in communicatie. 

Wil je een workshop volgen om snel en doeltreffend te leren bloggen? Vul dan onderstaand formulier in! 

Leave a Reply