‘Word zelf een Merk!’ – de meest bewezen social media branding strategie! 

 

Hoe word ik snel een Merk? Hoe maak je van een product of dienst een ‘Merk!’? Wat zijn de beste sociale netwerken? Kun je er überhaupt klanten mee werven?  

 

Bestel hier de het ebook 'word zelf een Merk!'

Dit zijn allemaal vragen die ons ook bezig hielden. We hadden het concept dat mensen graag willen kopen bij bekende merken. Een goed merk werkt als een magneet in de markt. Eenmaal een merk dan komen klanten liever naar jou toe dan naar de concurrent. Alleen is een Merk bouwen is op de traditionele manier een langdurig process,  dat wel jaren kan duren.

Tenzij je er flink geld tegenaan gooit en via Radio en Televisie adverteert. Uit ervaring weten we dat een nieuw merk in de markt zetten op deze wijze tussen de €500.000 en € 1.000.000 kost. Niet voor een klein bedrijf weggelegd dus. Maar zo rond 2008 en 2009 werden de social media populair en begonnen de eerste verhalen te onstaan over allerlei marketing successen. De grote consultancy’s en verschillende guru’s gingen er over schrijven wat de business potentie was van de Social Media. Vele gaven lezingen over de potentie van de Social Media. 

Wij gingen op onderzoek of het allemaal waar is en gingen ervan uit dat het beste wat je kunt doen is een merk worden zodat de klanten jou gaan benaderen in plaats van andersom. Klopte al die verhalen wel eigenlijk en hoeveel moeite moest je er voor doen. Kostte het niet teveel tijd en geld? 

We werden al snel verrast hoe makkelijk en snel je een Merk kon worden op de Social Media. We raakte bevangen met het uitzoeken wat het meest effectief werkte, met gratis tools en eenvoudige communicatie. Hoe je dat kon automatiseren zodat je maar 15 minuten per dag aan je merk hoefde te werken. Inmiddels zijn we honderden klanten verder en hebben we meer dan 1500 mensen getraind. Maar werkt echt het voor iedereen, dus ook voor jou? 

Wij helpen je graag om dat snel te kunnen bepalen. Of je nou je eigen kleinbedijf hebt of verantwoordelijk bent voor een grote onderneming. Wij vinden dat het bijna je plicht is om een ‘Merk!’ te worden. Het is tegenwoordig zo makkelijk en werkt zo snel. De Social Media geeft ons de kans om meerdere niches actief te zijn zonder dat het je veel extra moeite kost. 

Maar hoe werkte het nou precies? Wat moest je doen naast een goed profiel en wat moet je nou precies posten?  Gelukkig kwamen we er na een jaar onderzoek in 2009/2010 achter hoe het werkte. En inmiddels na jaren het toegepast te hebben in de praktijk weten we wat het snelst resultaat brengt.  Je kunt het boek kopen via lulu.com, onze online uitgeverij.  Door op de button te klikken kom je op de pagina met meer uitleg mat darin de knop om te bestellen.

De 8 stappen die nodig zijn 

  1. Weten wat je wilt: niet meer dan 2 producten of diensten 
  2. Een mening hebben over hoe jouw product en de markt 
  3. De juiste social networks 
  4. Landing pages achter je website om leads te vangen 
  5. Bloggen 
  6. Een lijst met ca. 30 one liners voor je product of dienst 
  7. Je microblog alvast in de tijd klaar zetten 
  8. 15 minuten tijd per dag 

Bestel hier de het ebook 'word zelf een Merk!'

Gaat dat ook voor jou werken? We weten het nog niet zeker. Waarschijnlijk wel. Je moet er wel wat voor doen. Wat we wel zeker weten is dat het inmiddels bij honderden bedrijven werk en wat de randvoorwaarden zijn.  

Wil je het echt weten bestel dan het ebook  ‘word zelf een merk!’   

We hebben spectaculaire resultaten, zowel van ons zelf als dat van onze klanten. Daaronder vallen Managementadvies Bureau’s, Lifestyle businessclubs, grote bouwbedrijven, ministeries, ICT bedrijven, trainingsbureau’s, honderden kleinbedrijven in zakelijke dienstverlening en nog velen meer.  

Zorg er dus voor dat je tenminste weet of het voor jou zou kunnen werken en of het voor jou haalbaar is.  

Met deze kennis kun je jouw bedrijf een grote impuls geven.
Enkele uitspraken van lezers en klanten over het boek  “word zelf een Merk!”  

“Dit boek heeft laten realiseren dat ik het anders moet aanpakken. Ik heb me zelf opnieuw uitgevonden”. (Een interim manager) 

“Wat een makkelijk en leesbaar boek! En nu snap eindelijk ik hoe ik me moet profileren op de Social Media! Tot voor kort zat ik er wel op maar begreep niet goed hoe ik het moest aanpakken.” (Een ICT ondernemer) 

“Vooral het aspect van slecht 2×15 minuten per dag aan je merk werken spreekt me aan. Ik heb niet zoveel tijd en op deze manier blijf ik het leuk vinden.” (Een advocatenkantoor) 

“Eindelijk zie ik meer traffic naar mijn webwinkel komen. De combinatie met een pop-up store maakt het helemaal effectief!” (Een online ondernemer) 

“Door dit boek te lezen en een programma te volgen kon ik een eigen community online opbouwen van meer dan 4000 mensen. Die bied ik maandelijks een goed event aan waarvan ik kan leven. Het boek is mijn naslag werk geworden!” (Iemand die zonder werk zat en is gaan ondernemen). 

“Ik was failliet gegaan en mede door de uitstekende tips in het boek “Word zelf een Merk!” en de methodiek die er achter zit ben ik er weer bovenop gekomen.” (Een ondernemer met 5 mensen in dienst). 

“ik heb meerdere adviseurs hoe ik het beste zaken kan doen met behulp van websites en social media marketing, met ‘word zelf een Merk!’ heb ik voor het eerst het idee dat er wat gebeurt! Binnen drie weken begint het al te lopen! Wat een geweldig social media branding methode hebben jullie. (Een integraal persoonlijke Trainer) 

Bestel hier de het ebook 'word zelf een Merk!'