social glamour brand

Hoe bouw je een geloofwaardig ‘Social Glamour Brand’?

By Branding, Food for thought, Online branding, Social Media, Tribe Leader, Word snel een Merk

Je kunt een Social Glamour Brand worden door je innerlijke wensen naar boven te brengen en die zichtbaar te maken via de Social Media; vooral op Youtube. Daar hoef je niet eens een extravert persoon voor te zijn; als je maar iets doet wat echt bij je past.

Wanneer je besluit om passief en actief inkomen via het internet te gaan verdienen, dan is het handig wanneer je een positief opvallend imago hebt. We noemen dat een ‘Social Glamour Brand’. Dat heeft een grote aantrekkingskracht op mensen en zij willen dan al snel tot jouw community behoren. Maar hoe begin je daarmee?

Belangrijk is om te weten wat je wilt. Hoe moet jouw glamour beeld er uit zien? Wat wil je uitstralen? Een bekende techniek is om jezelf in te beelden over 3 jaar en wat je dan bereikt wilt hebben. Vervolgens ga je onderdelen daarvan alvast doen. Je gaat alvast je droom bezoeken en activeren.

Ook wil je op een goede manier je imago op anderen overbrengen, zonder ‘over de top’ over te komen. Daar zijn een paar handigheidjes voor.

We maken een voorbeeld van hoe het kan. We gebruiken Helena Blum als voorbeeld. Stel we maken een Glamour Brand van haar. We geven haar als stijl mee ‘The good life’ met coaching als vak, laptop life style, relaxed, cultuur en luxe.

Maak een ‘mood board’ van je toekomstige imago aan de hand van andere mensen die dat al bereikt hebben. Haal die aspecten eruit die je van die personen leuke vind en pas die op jezelf toe. Door er iedere dag naar te kijken en aan te werken dan zul je binnen enkele maanden al merken dat je jezelf helemaal kunt vinden in je nieuwe imago. Het gaat dan echt bij jou horen en jij bij je glamour imago!

Maak foto’s op verschillende locaties!

Ga alvast  de lokaties bezoeken die voor jouw in de toekomst belangrijk worden. Maak tijdens jouw bezoek er foto’s van. Verzamel ze in mapjes en kijk er regelmatig naar. Ze laten een mentale indruk achter in je onderbewustzijn en die gaat het dan normaal vinden. Je onderbewustzijn stuurt je dan daarop aan.

Vervolgens ontwikkel je een gewoonte om telkens met je smartphone foto’s te maken. Gewoon telkens tussn de bedrijven door. Zo ontstaat een archief dat je kunt gebruiken bij Social Media postings en op je website. Het geeft niet dat de foto’s niet ideaal zijn; dat maakt het meer authentiek. In dit geval is een fotoshoot bij een professional contraproductief. Dat soort foto’s kunnen zeker er tussendoor gebruikt worden, maar doe het niet continu.

Voorbeeld ‘The good Life’

Je maakt een serie op verschillende plekken waarin ‘The Good Life’ tot uitdrukking komt. Een glaasje Bubbels doet het al gauw goed.

Voorbeeld ‘the Laptop Life Style’

Je kunt tegenwoordig op elke plek waar er maar wifi is je werk doen. Een laptop, smartphone en een internet abonnement zijn de basis gereedschappen.

Voorbeeld ‘relaxed’

Wanneer je beelden van jezelf in een ontspannen sfeer laat zien dan gaan mensen die zich aangetrokken voelen tot deze lifestyle jou volgen en je postings ‘liken’.

Natuurlijk dien je deze foto’s in de tijd te verspreiden op de social media! Ze eenmalig publiceren middels een posting of blog is een aardig gebaar, maar niet genoeg; het heeft geen zin als het om een Social Glamour Brand manifesteren gaat. Heb je een serie foto’s dan kun je de publicatie ervan het beste plannen in de tijd. Hootsuite is zo’n planningstool maar ook Facebook zelf staat je toe om publicaties in de tijd uit te zetten. Wil je ook een plan voor jezelf maken en/of hulp bij jouw ‘Glamour Image’? Dat kan aan de hand van onze Power Branding programma’s. Klik hier voor een gratis strategiesessie en dan maken we een afspraak.

Social Media

‘The Money is in the Cloud’ – Social Media Branding trekt het naar je toe!

By Branding, Business bouwen, Communicatie, Social Media, StrategieNo Comments
Nederlanders zitten massaal op de Social Media! Iedere dag zijn er meer dan 10 miljoen actief bezig met het plaatsen van berichten, mensen opzoeken, en nieuwe vaardigheden leren. Velen staan ook open om aankopen te doen via de Social Media. Sommigen leven continu op Facebook; het is voor hun de voornaamste bron van nieuws en onderhouden ze intensief contact met vrienden en kennissen. Facebook is een grote uitlaatklep voor het uiten van je meningen! Veel mensen staan ook open om aankopen te doen via de Social Media mits je de juiste ‘tone of voice’ gebruikt. Read More

sterk merk

Ben jij geschikt om een krachtig Merk te zijn?

By Communicatie, Online branding, Social Media, Tribe LeaderNo Comments
Ben jij geschikt om een Power Brand te zijn?

krachtig merkWanneer je de juiste motivatie hebt dan lukt dit zeker! We trainen en coachen ondernemers in het kleinbedrijf naar succes, met onze Power Branding Programma’s en zowel de klanten als wij beleven daar veel plezier aan. Ze worden allemaal een krachtig merk. Je leert onder andere de Social Media in te zetten om jouw ‘Sterk Merk’ zo snel mogelijk te laten ontstaan. Read More

digitale sales funnel

Hoe kun je continu klanten werven met een ‘digitale sales funnel’?

By Business bouwen, Digital Sales System, Geen categorie, Online ondernemen, OpschalenNo Comments
Auteur: Benno Pieters
Redacteur: Helena Blüm

Een digitale sales funnel?

Je hoort ons wel eens zeggen dat je met een laptop en een smartphone een wereldbedrijf kunt bouwen. Dat werkt ook echt en je kunt zelfs vanaf iedere plek op aarde jouw bedrijf runnen en uitbouwen. Zelf houd ik het bij Europa. Niet dat ik niet vanuit exotische oorden zou willen opereren, maar ik steek liever de benodigde reisenergie in een digitale lifestyle waarbij ik de travel-uren enigszins beperkt hou. Read More

De 5 wetten om van je diensten Producten en Merken te maken!

By Branding, Product creatie, Social Media, Word snel een Merk
Door: Benno Pieters

Je hebt je website vol diensten staan en je merkt dat deze niet zo verkopen. Dat kan een aantal oorzaken hebben. Wat de meest voorkomende reden is dat er iets geboden wordt wat niet echt een oplossing is voor een probleem van de klant. Een voorbeeld is ‘Coaching sessies – 1,5 uur’. Het zegt niets voor de klant terwijl het voor jou heel duidelijk is wat er bedoeld wordt. Read More

Videoschroom

De gids om in 10 stappen jouw Videoschroom te overwinnen

By Communicatie, Online ondernemen, Social Media, Tribe Leader, Video BrandingNo Comments

Door: Benno Pieters.

Online trainingsprogrammaHelp! Ik ben bang om mezelf op Video te zetten. Want het is wel je eigen ‘smoel’ die aan duizenden mensen zal worden getoond; ik wil natuurlijk niet afgaan. Aaargh! Edoch, het is wel belangrijk dat ik aan Video Branding doe want dat is de meest effectieve manier om een Power Brand te worden. Read More

Onze nieuwsbrieven gaan over online-marketing & nieuwe verdienmodellen.    
Holler Box