Waarom je moet focussen op koele berichten tijdens de zomerhitte

By 5 augustus 2018augustus 12th, 2019Branding, Communicatie, Groeien, Social Media, Word snel een Merk
Waarom je moet focussen op koele berichten tijdens de zomerhitte

Vraag je je ook wel eens af of het zin heeft om reclame te maken tijdens de zomer? Of je boodschap überhaupt wel aankomt tussen de zomerse gedachten van de mensen over zon, zee, strand en welke terrasjes? Het blijkt dat wanneer we het slim aanpakken, dat er meer aankoopbeslissingen worden genomen tijdens de zomer dan welke periode dan ook! 

Waarom je moet focussen op koele berichten tijdens de zomerhitteVelen zijn nu op vakantie en goed te volgen via Facebook, Instagram of Twitter! We zijn continu en veelvuldig in contact met elkaar. De behoefte aan contact met het thuisfront is heel sterk en smartphone-verslaving heeft daar een stevig aandeel in. Hier kun je dus op inspelen. Want zo weet je ook of jouw posts gelezen worden! Zoals deze: “Waarom je moet focussen op koele berichten tijdens de zomerhitte!”

Wat kun je nog meer doen als thuisblijvende zakenmens? Iets wat altijd werkt is de ‘business as usual approach’. Je laat zien dat de zaken gewoon doorgaan en wat de vakantiegangers mislopen. De mensen die thuis zijn gebleven tijdens de zomer, houden de boel draaiende en hebben meer tijd voor andere dingen dan het meest urgente. Dat heeft bij de meeste vakantiegangers het effect dat ze beseffen dat ze iets mislopen, en dat ze het eigenlijk ook zouden moeten doen. Zakendoen op terrasjes bijvoorbeeld, of in een strandtent.

Waarom je moet focussen op koele berichten tijdens de zomerhitteWat wij zelf doen is een zomerschool houden en workshops. En natuurlijk wordt de zomerschool een Herfstschool en later de Winterschool zodat de vakantiegangers van nu alsnog die waardevolle kennis over branding of digitaal ondernemen kunnen opdoen bij ons. Ook doen we driftig mee aan netwerken. In de zomerperiode zijn er veel netwerkborrels en je kunt makkelijker met elkaar in contact komen. Laten zien dat je aan het chillen bent met een zakenrelatie en tegelijkertijd iets inhoudelijks vertellen wekt een ‘dat wil ik ook!’ gevoel op.

Wat ook nog altijd goed werkt zijn gratis ebooks. Mensen op vakantie kunnen zich nogal vervelen wanneer ze door hun leesvoer heen zijn. Of ze hebben juist eindelijk de tijd om iets te lezen. Ebooks zijn de perfecte manier om reclame te maken voor je onderneming. Naast de echte inhoud met kennis overdracht kun je ook op subliminale wijze je boodschap brengen.

Het resultaat is dat er contact met je opgenomen wordt om toch eens te praten over business doen.

Probeer het eens!

Wil je ook eens praten over waarom je moet focussen op koele berichten tijdens de zomerhitte? Neem dan contact met ons op!

Leave a Reply