Over ons
HB Branding! is in 2014 opgericht door Helena Blüm en Benno Pieters. Door hun samenwerking is een uniek bedrijf ontstaan voor hoogwaardige Brand Coaching aan ondernemers, dat gericht is op groei van de ondernemer zelf en zijn of haar onderneming. Naast de twee oprichters werkt HB Branding met 6 freelancers.
Merk-Communicatie Psycholoog & business catalyst.
Helena Blüm
Helena heeft een Master en 2 Bachelors in Psychologie en een Bachelor in Politicologie. In 2010 werd zij mede-vennoot van Clearfield 6, een nieuw bedrijf onder de vlag van Aegon, nadat zij een ondernemerscompetitie gewonnen had. Het ging over co-creatie van een nieuw verzekeringsproduct via Twitter.
In 2012 zette Helena haar bedrijf DNA Connect op, dat zich richt op het verbeteren van de interne communicatie bij bedrijven middels een interne social platform.
Zij heeft daar aansprekende klanten mee weten te werven zoals Martinair, Blokker en Xenos.
In 2014 zette zij samen met Benno Pieters een joint venture op: HB Branding, dat zich richt op ondernemers die met hun onderneming (online) willen groeien. In korte tijd hebben zij honderden ondernemers weten te coachen met hun bedrijf.
Thans is Helena Blum als presentatrice de videotraining te ontwikkelen van HB Branding’s cursus ‘Je Business Online’.
Imago communicatie, Business branding & Strategie catalyst
Benno Pieters
Benno specialiseert zich in digitale branding methoden te ontwerpen en te testen, om je daarmee in de praktijk te kunnen profileren als een Online Merk. Dat kun je doen door je mening en waarde te etaleren en vervolgens als Merk je business (uit) te bouwen.
Benno begon in 1984 in de automatisering van Engineeringsafdelingen met Computer Aided Design en Manufacturing. Dat deed hij tot eind jaren negentig van de vorige eeuw. Als Managing Director van Compuware Professional Services was hij actief gedurende de dotcom hype. In 2002 richtte hij een Sales Consultancy BV op genaamd TC-One.
Later ontwikkelde dat zich naar C-Strategies BV dat zicht richtte op Corporate Strategy services in de Hitech sector.
In 2009 besloot hij het over een andere boeg te gooien en onderzocht hij hoe je diensten het beste online kunt verkopen in Noord West Europa. In 2010 schreef hij een boek samen met Antoinette Pernot genaamd ‘Word zelf een Merk!’ waarin beschreven wordt hoe de ondernemer zijn of haar bedrijf als Merk kan bouwen op de Social Media.
Om Nederland goed te kunnen bedienen (de thuismarkt) heeft hij samen met Helena Blum HB Branding! opgezet als joint venture in 2014. Dat liep zo goed dat zij in 2016 besloten om er een full-time bedrijf van te maken. Benno Pieters voert nu ook nieuwe researchprojecten uit om te onderzoeken hoe je een Basis Inkomen Online voor jezelf kunt genereren en hoe je kunt verdienen met een Youtube Kanaal.
Over Mindset, Imago & Strategie
“Jouw business succes is onze focus” en dat begint bij jouw mindset. Daar kwamen we achter toen we onze eerste diensten op het gebied van Social Marketing op de markt gingen zetten. Want wij wilden dat vanuit het creëren van een Merk opzetten. Normaal duurt het 3 jaar om je Merk op te bouwen door goed je werk te doen, tevreden klanten kweken, goede service leveren daarmee een goed imago opbouwen.
Wij kwamen erachter dan wanneer je een imago op de Social Media promoot dat het Merk bouwen heel snel gaat; in plaats van 3 jaar is het nu 3 maanden! Promoot je het verkeerde imago, of een onduidelijk imago, dan heb je super snel een marktimago probleem. Want als je geen mening hebt en geen verhaal, dan lukt het bouwen van een Merk niet. We merkten al gauw dat we eerst aan de mindset van de ondernemer moesten werken over hoe zij of hij naar de eigen business keek. Eenmaal op orde dan konden we snel het online imago en strategie bepalen.
Over 'Je Business Online'
De kern van je Merk bouwen zit in jouw activiteit op de Social Media, èn de effectiviteit van je website. Want doe je het goed dan heb je een geweldige traffic naar je website. Die moet dat kunnen verwerken en daarmee leiden tot meer omzet. Onze ervaring is dat de meeste websites niet zijn ingericht voor verkoop, dus niet het rendement uit je Merk halen. Naast je Merk bouwen op Social Media dient ook je website jouw Imago uit te stralen.
In de loop der jaren veranderde de techniek dus ook de methode waarmee je succes kunt behalen. Het is voor ons belangrijk dat we daarin bij te blijven en mee te gaan. Dat heeft geleid tot onze verschillende programma’s; waarvan Power Branding ons vlaggenschip is
Over Groeiend Ondernemen: GO!
Na verloop van tijd hadden we de F.O.C.U.S. (Follow One Strategy Until Successful) aanpak, de GO! methode ontwikkeld. Dat houdt in dat we inzetten op 2 producten of diensten en helpen die eerst succesvol te maken, voor dat de ondernemer er een derde of een vierde bij neemt. Met iedere product of dienst dien je minstens €30.000 te verdienen per jaar, alvorens een volgende te starten.
Wanneer jouw strategie duidelijk is, kun je diensten en producten maken die bij jou passen. Wij trainen ondernemers in het vinden van de juiste marktniche om zo snel mogelijk succes te hebben. Eenmaal gevonden dan kun je echt van start gaan.
GO! is ons premium Power Branding business coachingdienst en je krijgt 2 business coaches om je bedrijf heel snel te laten groeien. Onze programma’s zorgen ervoor dat je snel resultaat krijgt door je aan de hand mee te nemen op het juiste succes pad. Contact ons als dit iets voor jou is!
Over Licenties & Royalties
Je wordt een goed ‘Merk’ wanneer je het goed doet! Dat vertegenwoordigd grote waarde dat je verder kunt ontwikkelen. Wij trainen je in het opzetten van een licentie verdienmodel zodat je inkomen uit royalties verkrijgt. Dat wordt de optimale hefboomwerking op jouw inspanningen!
Een licentiemodel zorgt ervoor dat je hefboomwerking krijgt op je eigen tijd en daarom een veel hoger rendement dan wanneer je het in je eentje moet doen. Het is een groeiversneller dat werkt wanneer de rest op orde is.
Wil je ook je bedrijf laten groeien?
Vul dan je gegevens in voor een gesprek: