HB Branding! is opgericht door Helena Blum en Benno Pieters. Door hun samenwerking is een uniek bedrijf ontstaan voor hoogwaardige Business Coaching aan ondernemers, dat gericht is op groei van de ondernemer zelf en zijn of haar onderneming. Naast de twee oprichters werkt HB Branding met 6 freelancers.

Helena Blum MSc BSc is Communicatie Psycholoog. Zij heeft een Master en 2 Bachelors in Psychologie en een Bachelors in Politicologie. In 2010 werd zij mede-vennoot van Clearfield 6, een nieuw bedrijf onder de vlag van Aegon, nadat zij een ondernemerscompetitie gewonnen had. Het ging over co-creatie van een nieuw verzekeringsproduct via Twitter.

In 2012 zette Helena haar bedrijf DNA Connectop, dat zich richt op het verbeteren van de interne communicatie bij bedrijven middels een interne social platform. Zij heeft daar aansprekende klanten mee weten te werven zoals Martinair, Blokker en Xenos.

In 2014 zette zij samen met Benno Pieters een joint venture op: HB Branding, dat zich richt op ondernemers die met hun onderneming (online) willen groeien. In korte tijd hebben zij honderden ondernemers weten te coachen met hun bedrijf. Thans is Helena Blum als presentatrice de videotraining te ontwikkelen van HB Branding’s cursus ‘Je Business Online’.

Ing. Benno Pieters DMS MBA is Business Strategist/Catalyst. Hij specialiseert zich in digitale methoden ontwerpen en testen om je online te profileren als een Merk. Dat kun je doen door je waarde te etaleren en daarmee je business te bouwen.

Benno begon in 1984 in de automatisering van Engineeringsafdelingen met Computer Aided Design en Manufacturing. Dat deed hij tot eind jaren negentig van de vorige eeuw. Als Managing Director van Compuware Professional Services was hij actief gedurende de dotcom hype. In 2002 richtte hij een Sales Consultancy BV op genaamd TC-One. Later ontwikkelde dat zich naar C-Strategies BV dat zicht richtte op Corporate Strategy services in de Hitech sector.

In 2009 besloot hij het over een andere boeg te gooien en onderzocht hij hoe je diensten online kunt verkopen in Noord West Europa. In 2010 schreef hij een boek samen met Antoinette Pernot genaamd ‘Word zelf een Merk!’ waarin beschreven wordt hoe de ondernemer zijn of haar bedrijf als Merk kan bouwen op de Social Media.

Om Nederland goed te kunnen bedienen (de thuismarkt) heeft hij samen met Helena Blum HB Branding! opgezet als joint venture in 2014. Dat liep zo goed dat zij in 2016 besloten om er een full-time bedrijf van te maken.

Benno Pieters voert nu ook nieuwe researchprojecten uit om te onderzoeken hoe je een Basis Inkomen Online voor jezelf kunt genereren en hoe je kunt verdienen met een Youtube Kanaal.